Впровадження інноваційних педагогічних технологій в
навчально-виховний процес з метою формування позитивної мотивації навчання
У XXI
столітті освіта перетворюється на одне з основних джерел стратегічних ресурсів
людського капіталу та знань, що визначають загальний рівень розвитку
суспільства. Освіта, яка вчить жити успішно в сучасному світі, має велику
цінність.
Одним із
завдань , які вирішує сучасна школа, є формування духовно, інтелектуально,
психологічно підготовленого до самостійного життя випускника. Сьогодення
диктує, що суспільству потрібна професійно-компетентна молодь, яка вміє швидко
адаптуватися в нестабільних умовах, здатна до ризику, самостійного вибору сфер
діяльності, поведінки, орієнтованої на успіх, саморегуляцію. Життєвий успіх
особистості – це результат стратегії й тактики, він твориться на основі системи
цінностей, мотиваційної сфери та сформованого ідеалу свого майбутнього.
Тому
сьогодні головне завдання школи – не вчити, а навчати вчитися, підготувати учня
до неперервного навчання. Отже мають змінитися функції учня і функції учителя.
Перший повинен буде разом із засвоєнням відповідних знань розвивати в собі
здатність, навички, уміння самостійно їх шукати, тобто оволодівати науковим
методом пізнання. Другий же відповідно – допомогти першому навчитися вчитись.
Учитель –
головна постать у школі. Педагог – представник однієї із найбільш соціально
значущих людських професій, робота якого орієнтована на розвиток і формування
людини.
Проблема
особистості педагога як суб’єкта педагогічної діяльності, компетентного та
здатного до саморозвитку, відображена в сучасних працях науковців. Розвитку
професійно-педагогічної компетентності присвячені дослідження таких українських
науковців, як Н. Бібік, О. Овчарук, Л. Паращенко, О. Пометун, О. Савченко, О.
Шувалова та ін. У Концепції загальної середньої освіти вказано на необхідність
розв’язання проблеми підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну
відповідальність, постійно дбає про своє особистісне та професійне зростання,
уміє розв’язати нові педагогічні завдання. У системі професійної підготовки
вчителя важливим є процес формування професійної культури й компетентності.
Ознаки
компетентності вчителя:
·
готовність учителя до інноваційної діяльності;
·
здатність до подальшого само проектування, самовдосконалення.
Чинники, від яких залежить професіоналізм:
·
Особисті здібності;
·
Мотивація до роботи;
·
Зміст роботи;
·
Умови життя;
·
Вплив колективу тощо.
Сучасні вимоги до педагога на перше
місце ставлять систематичну самостійну роботу з розвитку професійної
компетентності, поглиблення його теоретичних знань і практичних умінь. Водночас
актуальною є і проблема підпорядкування індивідуальних творчих інтересів
загальній творчій проблемі, над якою працює колектив. Тому одним із головних
завдань своєї діяльності є розвиток професійних компетентностей учителя:
·
самоосвітня компетентність;
·
методологічна компетентність;
·
продуктивна компетентність;
·
інформаційна компетентність;
·
функціональна компетентність;
·
соціальна компетентність.
Шляхи формування та вдосконалення
професійної компетентності вчителя:
·
самоосвітня діяльність;
·
вивчення, апробація та впровадження інноваційних освітніх технологій;
·
дослідницько-пошукова діяльність;
·
практично-експериментальна робота;
·
кооперативна проектна творча діяльність;
·
науково-методична робота.
Інноваційна діяльність в системі формування
компетентної особистості
Основні
напрямки освітньої діяльності, які обумовлені розвитком сучасного світового
суспільства:
1.
Навчити швидкісній комунікації
2.
Сформувати в учнів розуміння неминучої єдиної світової економіки зі спільним
ринком
3.
Освідомити необхідність застосування до праці в умовах суспільства послуг
4.
Навчити переходу від традиційної форми праці до короткочасних спецпроектів
5.
Сформувати стійке бажання зберегти національну культуру в умовах глобалізації
6.
Виховувати відповідальність особистості в умовах зростання популярності ідеї
“Зроби сам”.
Освітні
(педагогічні) інновації – це результат пошуку оригінальних, нестандартних
рішень різноманітних педагогічних проблем. Продуктом творчого пошуку можуть
бути нові навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми і методи
виховання, нестандартні підходи в управлінні. Продуктом інновацій як процесу
творчої діяльності є зростання педагогічної майстерності вчителя, рівень його
культури, мислення, світогляду. Творчий пошук також суттєво впливає й на особистість
учня: вони працюють активніше, у них пробуджується бажання випробувати й власні
можливості в інноваційній діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий