Публікації






Впровадження інноваційних педагогічних технологій в навчально-виховний процес з метою формування позитивної мотивації навчання
У XXI столітті освіта перетворюється на одне з основних джерел стратегічних ресурсів людського капіталу та знань, що визначають загальний рівень розвитку суспільства. Освіта, яка вчить жити успішно в сучасному світі, має велику цінність.
Одним із завдань , які вирішує сучасна школа, є формування духовно, інтелектуально, психологічно підготовленого до самостійного життя випускника. Сьогодення диктує, що суспільству потрібна професійно-компетентна молодь, яка вміє швидко адаптуватися в нестабільних умовах, здатна до ризику, самостійного вибору сфер діяльності, поведінки, орієнтованої на успіх, саморегуляцію. Життєвий успіх особистості – це результат стратегії й тактики, він твориться на основі системи цінностей, мотиваційної сфери та сформованого ідеалу свого майбутнього.
Тому сьогодні головне завдання школи – не вчити, а навчати вчитися, підготувати учня до неперервного навчання. Отже мають змінитися функції учня і функції учителя. Перший повинен буде разом із засвоєнням відповідних знань розвивати в собі здатність, навички, уміння самостійно їх шукати, тобто оволодівати науковим методом пізнання. Другий же відповідно – допомогти першому навчитися вчитись.
Учитель – головна постать у школі. Педагог – представник однієї із найбільш соціально значущих людських професій, робота якого орієнтована на розвиток і формування людини.
Проблема особистості педагога як суб’єкта педагогічної діяльності, компетентного та здатного до саморозвитку, відображена в сучасних працях науковців. Розвитку професійно-педагогічної компетентності присвячені дослідження таких українських науковців, як Н. Бібік, О. Овчарук, Л. Паращенко, О. Пометун, О. Савченко, О. Шувалова та ін. У Концепції загальної середньої освіти вказано на необхідність розв’язання проблеми підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про своє особистісне та професійне зростання, уміє розв’язати нові педагогічні завдання. У системі професійної підготовки вчителя важливим є процес формування професійної культури й компетентності.
Ознаки компетентності вчителя:
·               готовність учителя до інноваційної діяльності;
·                здатність до подальшого само проектування, самовдосконалення.
Чинники, від яких залежить професіоналізм:
·               Особисті здібності;
·               Мотивація до роботи;
·               Зміст роботи;
·               Умови життя;
·               Вплив колективу тощо.
Сучасні вимоги до педагога на перше місце ставлять систематичну самостійну роботу з розвитку професійної компетентності, поглиблення його теоретичних знань і практичних умінь. Водночас актуальною є і проблема підпорядкування індивідуальних творчих інтересів загальній творчій проблемі, над якою працює колектив. Тому одним із головних завдань своєї діяльності є розвиток професійних компетентностей учителя:
·               самоосвітня компетентність;
·               методологічна компетентність;
·               продуктивна компетентність;
·               інформаційна компетентність;
·               функціональна компетентність;
·               соціальна компетентність.

Шляхи формування та вдосконалення професійної компетентності вчителя:
·               самоосвітня діяльність;
·               вивчення, апробація та впровадження інноваційних освітніх технологій;
·               дослідницько-пошукова діяльність;
·               практично-експериментальна робота;
·               кооперативна проектна творча діяльність;
·               науково-методична робота.

Інноваційна діяльність в системі формування
компетентної особистості
Основні напрямки освітньої діяльності, які обумовлені розвитком сучасного світового суспільства:
1.             Навчити швидкісній комунікації
2.             Сформувати в учнів розуміння неминучої єдиної світової економіки зі спільним ринком
3.             Освідомити необхідність застосування до праці в умовах суспільства послуг
4.             Навчити переходу від традиційної форми праці до короткочасних спецпроектів
5.             Сформувати стійке бажання зберегти національну культуру в умовах глобалізації
6.             Виховувати відповідальність особистості в умовах зростання популярності ідеї “Зроби сам”.
Освітні (педагогічні) інновації – це результат пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем. Продуктом творчого пошуку можуть бути нові навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми і методи виховання, нестандартні підходи в управлінні. Продуктом інновацій як процесу творчої діяльності є зростання педагогічної майстерності вчителя, рівень його культури, мислення, світогляду. Творчий пошук також суттєво впливає й на особистість учня: вони працюють активніше, у них пробуджується бажання випробувати й власні можливості в інноваційній діяльності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий